سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره ما

دانلود نمونه پیشینه پژوهش و مبانی نظری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مبانی نظری تحقیق در مقاله نمونه مبانی نظری پایان نامه ادبیات نظری تحقیق مبانی نظری به چه معناست چارچوب نظری تحقیق در پایان نامه تعریف مبانی نظری نمونه مبانی نظری در پروپوزال یک نمونه پیشینه تحقیق

جستجو

شبکه های اجتماعی

جزوه بازیافت حرارت

جزوه بازیافت حرارت
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل pdf
حجم فایل 906 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
جزوه بازیافت حرارت

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

بازیافت حرارت

اهمیت بهبود کارایی سیستم

تعیین مقدار انرژی حرارتی قابل دسترسی برای بازیافت

انتخابهای ممکن برای استفاده از گرمای تلف شده

پیش گرم کردن هوای احتراق

پیش گرم کردن و خشک کردن گاز

گرم کردن فضا

تولید بخار

تولید الکتریسیته

مبدلهای حرارتی

مبدلهای صفحه ای

سیستم مشعل بهبود یافته

رکوپراتورها

رکوپراتورهای هوا به هوا

رکوپراتورهای هوا ـ مایع ـ هوا

لوله های تابشی با رکوپراتورها

لوله های جابجایی با رکوپراتور

لوله عمودی

رکوپراتور ترکیبی تشعشعی جابجایی

ریژنراتور

ریژنراتورهای استاتیک

ریژنراتور فشرده سرامیکی

ریژنراتور لوله و پوسته

ریژنراتورهای لوله پرهدار

ریژنراتورهای پسیو

ریژنراتورهای دوار

عملکرد حرارتی ریژنراتورهای دوار

مبدل حرارتی لوله گرم

مبدلهای حرارتی ویژه مورد استفاده در بازیافت حرارت از گازهای خروجی

اکونومایرزها

 

 

کسب درآمد از اینترنت

سایت همکاری در فروش آگهی


پاورپوینت گچ و آهک و سیمان از معدن تا ساختمان

این پاورپوینت در مورد گچ و آهک و سیمان از معدن تا ساختمان در130 اسلاید زیبا می باشدشامل مقدمه،تارخچه،تعریف گچ و آهک و سیمان از معدن تا ساختمان،گچ،آهک،معدن گچ و آهک،روش فراوری گچ،انواع گچ ساختمانی،فراوری آهک،روش تهیه گچ و آهک،فرمول شیمیایی سنگ گچ،گچ پزی،تولید گچ ساختمانی از سنگ گچ،مصارف آهک،سنگ آهک،انواع کوره های آهک پزی،انواع سیمان تولیدی،سیمان ،ف
دسته بندی عمران
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2363 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 130
پاورپوینت گچ و آهک و سیمان از معدن تا ساختمان

فروشنده فایل

کد کاربری 15813

این پاورپوینت در مورد گچ و آهک و سیمان از معدن تا ساختمان در130 اسلاید زیبا می باشد.شامل مقدمه،تارخچه،تعریف گچ و آهک و سیمان از معدن تا ساختمان،گچ،آهک،معدن گچ و آهک،روش فراوری گچ،انواع گچ ساختمانی،فراوری آهک،روش تهیه گچ و آهک،فرمول شیمیایی سنگ گچ،گچ پزی،تولید گچ ساختمانی از سنگ گچ،مصارف آهک،سنگ آهک،انواع کوره های آهک پزی،انواع سیمان تولیدی،سیمان ،فراوری سیمان، و ...و منابع

با اندکی تأمل در سرپناههای انسانهای اولیه تا آسمان خراشهای امروزی پی میبریم که بشر همواره برای تحقق بخشیدن به فضایی که بدان نیاز دارد، ناچار به تغییر مکان، تغییر شکل و ترکیب مواد مختلف بوده است. به بیان بهتر، ترکیب و به کارگیری مواد و مصالح ساختمانی به منظور آفریدن حجمی پایدار و قابل زیست صورت میگیرد. مصالح در واقع گوشت و پوست و استخوان ساختمان به شمار میآیند از این رو کاربرد شایسته آنها وجه تمایز پروژه بادوام و ماندگار از پروزه بی دوام و کم عمر است. جهت نیل به این هدف، معمار باید با خواص و ویژگیهای مصالح گوناگون آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند با کاربرد به جا و مناسب آنها، بهترین نتیجه را از آنها بگیرد. در گذشته تعداد مصالح ساختمانی به بیش از صد نوع نمیرسید ولی در چند دهه اخیر دامنه انتخاب مصالح بسیار وسیعتر شده و به یک میلیون هم میرسد که هر یک ویژگیهای خاص خود را دارند. امروز خواص و ویژگیهای هر ماده در شرایط خاص آزمایشگاهی بررسی شده و اعداد و ارقام به دست آمده بر روی بسته بندی محصول ذکر میگردد. از این رو آشنایی مهندسین با این خواص و تاثیر آنها، انتخاب بهتر و مناسبتر را سبب میشود. هدف این فصل نیز آشنایی با خواص عمومی مصالح ساختمانی و بررسی آنها جهت انتخاب آگاهانه متخصصین است.

مقدمه

گچ از قدیمی ترین چسباننده های مورد استفاده ی بشر است که کاربرد آن به حدودپنج هزار سال قبل در هرم خوفو از اهرام ثلاثه برمی گردد.مصری ها از گچ به صورت خمیر گچ برای اندود سطوح و به همراه سنگدانه در ساخت ملات استفاده می کردنند.یونانی ها نیز از این ماده در ساخت ابنیه های گونا گون استفاده می کردند که برخی از آنها امروزه نیز باقی است.

در ایران نیز از گچ برای سفید کردن سطوح و همچنین به صورت گچبری برای تزئین سطوح استفاده می کردند که آثاری از زمان اشکانیان به جا مانده است. در دوره اسلامی هم گچبری در ایران پیشرفت های چشمگیری کرده است که نمونه های بسیار زیبایی از آن در مسجد ارومیه و مسجد جامع اصفهان و جاهای دیگر به جا مانده اند.

گچ به دلیل مزایای ویژه خود نظیر عدم انقباض حجمی و قابلیت اعمال در سطوح وسیع بدون ترک خوردگی و صافی سطح و سهولت کاربرد و شکل گیری هم اکنون نیزدراروپا و امریکا و دیگر نقاط جهان از جمله کشور ما کاربرد گسترده دارد.

?در قدیم گچکاری به چه شکل بوده است؟
?گچکاری یکی از قدیمی ترین مهارت های ساختمانی به شمار می رود. برای اولین بار مصریان از این روش استفاده کردند و ملاتی با سنگ گچ، موی گاو و حتی کاه درست می کردند. بعضی از گچ کاری های آنها پس از گذشت 5 هزار سال هنوز به همان صورت وجود دارد

 

 

کسب درآمد از اینترنت

سایت همکاری در فروش آگهی


گزارش کار آزمایش اندازه گیری ضریب، ضریب سختی فنر اندازه گیری شتا

هدف آزمایش بدست آوردن ضریب سختی فنربدست آوردن شتاب جاذبه زمین تئوری آزمایش اول برای بدست آوردن ضریب سختی فنر و شتاب جاذبه زمین طبق قوانین نیوتون داریم
دسته بندی فیزیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
گزارش کار آزمایش اندازه گیری ضریب، ضریب سختی فنر اندازه گیری شتاب جاذبه زمین

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

هدف آزمایش:

بدست آوردن ضریب سختی فنر-بدست آوردن شتاب جاذبه زمین

تئوری آزمایش اول: 

برای بدست آوردن ضریب سختی فنر و شتاب جاذبه زمین طبق قوانین نیوتون داریم:

فرمول ...

همانطور که واضح است برای بدست آوردن g به مقادیرk,d,m نیاز داریم.همانطور بارز است که در معادله شماره 1 دو مجهول داریم که با رسم نموداری برحسب T² ,m که برابر شیب است مقدارk محاسبه می‌شود.

با توجه به شکل مقابل و اندازه‌گیری‌های صورت گرفته که در شرح آزمایش توضیح داده شده اســـت و با توجه به کشیده شدن فنر اختلافات فاصله حالات فنر عادی و فنر کشـیده شده را فرض کرده و با توجه به قوانین نیوتون داریم:

فرمول ...

فرمول ..

حال که با محاسبه k طبق فرمول شماره 1 می‌توان مقدار g را اندازه گرفت.

شرح آزمایش:

 

کسب درآمد از اینترنت

سایت همکاری در فروش آگهی


دانلود گزارش کار به دست آوردن شتاب جاذبه زمین (آزمایشگاه فیزیک(1

عنوان آزمایش به دست آوردن شتاب جاذبه زمین هدف آزمایش تعیین شتاب جاذبه زمین با استفاده ازسقوط آزاد اجسام
دسته بندی فیزیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
دانلود گزارش کار به دست آوردن شتاب جاذبه زمین (آزمایشگاه فیزیک(1))

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

گزارش کار آزمایشگاه فیزیک(1)

 عنوان آزمایش: به دست آوردن شتاب جاذبه زمین

هدف آزمایش:

تعیین شتاب جاذبه زمین با استفاده ازسقوط آزاد اجسام

وسایل آزمایش:

دستگاه سقوط آزاد

کرنومتر الکتریکی

گلوله آهنی

خط کش یامتر

منبع تغذیه

دید کلی:

هنگامی که جسمی ازارتفاعی رها می شود،شتاب می گیردوسرعتش ازمقدار صفر افزایش می یابد.جالب توجه است که درخلا،تمامی اجسام ازقبیل سنگ ،پر، قطرات باران و ذرات گرد و غباربطور یکنواخت شتاب می گیرند وبا هم به زمین
می رسند.این قاعده صرفابه دلیل مقاومت هوادرمقابل سقوط اجسام،که اثرآن بر(پر) موثرتر ازاثرآن برسنگ است،درزندگی روزمره که درمحیط خلاصورت نمی گیرد،صادق نیست.

شتاب حرکت سقوط آزاد:

شتاب سقوط آزاد اجسام درخلا به طبیعت جسم بستگی ندارد.بلکه فقط به محل جسم بستگی دارد. این شتاب ثابت است ومقدار آن باشتاب گرانشی که باعلامت g نشان داده می شود، برابر است که آنهم تحت عنوان شتاب ثقلی مطرح است ومقدار آن برروی زمین برابر9.8m/s2 می باشد.

سقوط آزاد چیست؟

برای اینکه سنگی آزادانه سقوط کند،لازم نیست که شما آنرا درامتداد قائم رهاکنید.می توانید سنگ رابه طرف بالا،پایین یابه اطراف پرتاب کنید.به محض اینکه سنگ درهرجهتی اختیاری ازدست شما رها شود،سقوط آزاد خواهد داشت.اگرسنگی رادرامتدادقائم به طرف بالابا سرعت 25m/sپرتاب کنیم،چون شتاب به سمت پایین ودرخلاف جهت سرعت است،سنگ بایستی درنقطه اوج حرکتش متوقف شده وبرگردد.چون درحالت پایین آمدن شتاب درجهت حرکت است،سنگ سرعت می گیرد.اگرجسم درحالت سکون،خیلی سبک ویادرسطح آن تخت باشد ویااینکه ازفاصله خیلی دورسقوط کرده باشد،مقاومت هوا قابل توجه می شود وشتاب جاذبه زمین درچنین حالتی متغیر می باشد.

معادلات حرکت سقوط آزاد:

*معادلات مکان حرکت سقوط آزاد جسم برحسب زمان یک معادله سهمی شکل است که نقطه ماکزیمم سهمی درنقطه اوج جسم می باشد:

y=1/2at2+v0+y0

y=g t2/2

در این معادله yمکان جسم، t زمان ،g شتاب جاذبه زمین وv0سرعت اولیه جسم
می باشد.

*معادله سرعت حرکت سقوط آزاد برحسب زمان یک معادله خطی است که تا نقطه اوج شیب منفی وحرکت کند شونده وازآن زمان به بعدحرکت شتابدار تند شونده باشیب مثبت می باشد:

 

کسب درآمد از اینترنت

سایت همکاری در فروش آگهی


دانلود آزمایش تعیین مقاومت با استفاده از پل وتستون و پل تار

هدف از انجام آزمایش تعیین مقاومت با استفاده از پل وتستون و پل تار
دسته بندی علوم پایه
فرمت فایل doc
حجم فایل 74 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
دانلود آزمایش تعیین مقاومت با استفاده از پل وتستون و پل تار

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

هدف از انجام آزمایش:

  • تعیین مقاومت با استفاده از پل وتستون و پل تار

توضیحات:

-

پل وتستون:

-

 هدف 1:

هدف از انجام آزمایش تعیین مقاومت با استفاده از پل وتستون می باشد.

پل وتستون که مدار آن مطابق شکل می باشد برای اندازه گیری سریع و دقیق مقاومت مجهول متداول است. برای بکار بردن پل باید آنقدر مقاومت را تغییر داد تا آمپر متر درجه ی صفر را نشان دهد در آن صورت با توجه به اینکه می باشد می توان نوشت:

...

اجرای آزمایش:

مدار را مطابق شکل شماره 1 ببندید. مقاومت R3 را آنقدر تغییر دهید تا از آمپرمتر جریانی عبور نکند.سپس جدول 1 را کامل کنید. می توانیم برای مقاومت متغییر از رئوستا استفاده کنیم. هم چنین مقاومت مجهول را مقاومت پل وتستون در نظر می گیریم. ولتاژی برابر 10ولت به مدار اعمال می کنیم.

...

پل تار:

هدف 2:

هدف از انجام آزمایش تعیین مقاومت با استفاده از پل تار می باشد.

پل تار شکل ساده پل وتستون می باشد که در آن به جای مقاومت متغیر(رئوستا) از یک سیم (که معمولا یک متر می باشد) و یک لغزنده استفاده می شود.(شکل زیر) برای اندازه گیری مقاومت مجهول () باید آنقدر لغزنده را تغییر داد تا آمپرمتر جریانی را نشان ندهد در آن صورت مقاومتهای و و سیمهای و همانند چهار شاخه ی پل وتستون عمل کرده به حالت تعادل می باشند و بنابراین می توان نوشت:

 

کسب درآمد از اینترنت

سایت همکاری در فروش آگهی